The Economist: Iran is targeting more than fleet renewal after the lifting of aviation sanctions

AVIATION geeks love Iran Air, but for all the wrong reasons. Decades of sanctions have left Iran's flag-carrier with one of the oldest fleets in the world, featuring museum-vintage aircraft like a 39-year-old Boeing 747SP, the only passenger aircraft of its type still in service. Blocked from ordering Western-built jets for three decades, Iran Air and the country's 15 other carriers have extended the lives of their obsolete planes while scouring the black market for second-hand ones. The results are predictable: 37 crashes of Iranian aircraft since the turn of the century, claiming more than 900 lives.

مطالعه بیشتر...

پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسب روز جهانی گردشگری

index

روز جهانی گردشگری امسال بر قابلیت جهانی گردشگری در توسعه اجتماعی-اقتصادی تأکید دارد. امروزه، با وجود بیش از یک میلیارد گردشگر بین المللی که هر ساله در جهان سفر می کنند، گردشگری به یک نیروی قدرتمند و تحول آفرین تبدیل شده است که تفاوتی حقیقی در زندگی میلیون ها انسان ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

 

مطالعه بیشتر...

The economist: Fading hope

TO TEHRAN’S businessmen, they are known as the tea-ceremony set: foreign day-trippers sizing up the bounty that could be on offer if Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, takes the plunge and backs a conclusive nuclear deal with the West. The number of businessmen entering Iran surged once before, after an interim deal with six world powers was struck in November 2013, raising hopes of a windfall for investors.

مطالعه بیشتر...

در نقد رویکرد حذفی به علم

تهران-ایرنا-رییس جمهوری چندی پیش در آیین بازگشایی دانشگاه ها از کسانی که به گفته ی او به دنبال حذف بخشی از علوم هستند انتقاد کرد و گفت: «علم را نباید حذف کرد و اصلا حذف معنا ندارد؛ اما می توانیم حرف بهتر، سخن دقیق تر و مطلبی علمی تر عرضه کنیم و مطلب قبلی را مورد نقد و حتی ابطال قرار دهیم.»

«حسن روحانی» افزود: «اسلامی کردن علوم انسانی به آن مفهوم نیست که دانش بشری را در بخش علوم انسانی به طور کامل کنار بگذاریم بلکه ممکن است که در بخشی نقص داشته و گوشه یی از علوم انسانی مان با آموزه های اسلامی منطبق نباشد، اما علم حذف شدنی نیست».

مطالعه بیشتر...

گردشگري، ابزاري برای توسعه كشورهاي درحال‏ توسعه

 

zargham

دکتر حمید ضرغام بروجنی- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

مهر93

گردشگري به طور روز افزون به ابزاري جهت توسعه، در بسياري از كشورهاي در حال توسعه تبديل مي‌شود. بدليل آسان بودن نسبي ورود به بازار گردشگري و توانايي اين صنعت در کسب ارز خارجي و ايجاد اشتغال، عجيب نخواهد بود اگر اين صنعت همين گونه به رشد خود ادامه دهد. مع‏الوصف، مانند هر گزينه توسعه ديگري، توسعه گردشگري نيز هزينه‌هايي به همراه خواهد داشت و اين از مشکلات توسعه گردشگري محسوب مي‌شود. گردشگري ابزاري جذاب و گاه تنها ابزار جهت توسعه براي كشورهاي در حال توسعه محسوب مي‌شود.

مطالعه بیشتر...

روز جهانی گردشگری: گردشگری و توسعه جامعه

banner home boton WTD EN

رسول محمد علی پور

امسال نیز همچون سالهای گذشته روز 27 سپتامبر میلادی را بعنوان روز جهانی گردشگری پاس می داریم. امسال سازمان جهانی گردشگری موضوع گردشگری و توسعه جامعه را سرلوحه قرار داده و تلاش نموده تا بر توانایی گردشگری در توانمندسازی انسانها و توسعه مهارت ایشان در ایجاد تغییر در جوامع محلی را مورد تاکید قرار دهد. علم گردشگری نیز همزمان با این مهم و درجهت توسعه دانش در حوزه مربوطه، کتابهای ذیل را به شما فرهیخته گرامی تقدیم می دارد.

مطالعه بیشتر...

دنیای اقتصاد: الگوی ترکیه برای صنعت

دنیای اقتصاد - پیش‌نویس سند راهبردی صنعت و تجارت کشور برای افق 1404 با تمرکز بر سه سال آینده به مرحله فینال رسید. طراحان سند با توجه به بررسی‌های تطبیقی از برخی کشورهای در حال توسعه، در تدوین این سند از الگوی ترکیه استفاده کرده‌اند. در این چارچوب، برنامه تدوین‌شده نقش دولت را از مداخله‌گر و متصدی به بسترساز تغییر داده و برای بخش خصوصی تکلیف دستوری اتخاذ نکرده است. در این برنامه راهبردی که به منزله پارادایم صنعتی ایران به حساب می‌آید، تلاش شده به برخی جدل‌های فکری نیز خاتمه داده شود. یکی از این مقوله‌ها ارتباط تولید و تجارت است که در سند به صراحت مکمل یکدیگر معرفی شده‌اند. سند تدوین‌شده برخلاف برخی رویکردهای کنونی تاکید کرده است: نباید از قربانی شدن تولید در مقابل تجارت سخن گفت؛ زیرا پیوند این دو با هم به معنای رفع تعارضات و حضور در بازارهای جهانی است. برنامه راهبردی تولید و تجارت کشور در کنار ترسیم رویکردها در فرآیند صنعتی 12 راهبرد برای رسیدن به شاخص‌های هدف تعریف کرده است. راهبردهای درنظرگرفته شده در کنار جهت‌گیری‌های کیفی، برای سال‌های 93 تا 96 قابل‌اندازه‌گیری نیز هستند. برای نمونه در بخش بهبود فضای کسب‌و‌کار رتبه کلی ایران باید از 152 کنونی به رتبه 80 کاهش یابد. به نظر می‌رسد این اقدام همراستا با برنامه خروج از رکود دولت طراحی شده است.

مطالعه بیشتر...

دنیای اقتصاد: توزیع زمانی سفر منجر به استفاده اصولی از ظرفیت‌ها می‌شود

e7d05f1a6c80636f33a032edb9ab01dd

دنیای اقتصاد - گروه گردشگری، عاطفه نبوی: ساعت‌های زیادی که به جای فراغت و خوشی در مقاصد گردشگری، در گرما و سرما در ترافیک جاده‌ها می‌گذرد، به‌شدت از کیفیت سفر کاسته و آن را به جای تجربه‌ای شیرین و خوشایند به خاطره‌ای از ساعت‌های طولانی و کلافگی در اتومبیل بدل می‌کند. از سوی دیگر این تراکم بالا در ادامه به مقاصد مشترکی که همه در طول جاده‌ها به سوی آن رهسپار بودند منتقل شده و این صف طولانی، به اقامتگاه‌ها و مقاصد نیز کشیده می‌شود.

مطالعه بیشتر...

کهرم: حل مسایل محیط زیست نیازمند آشتی سمن ها است

28149

ایرنا- «اسماعیل کهرم» فعال محیط زیست و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی در گفت و گو با ایرنا وضعیت سازمان های مردم نهاد را در حوزه ی محیط زیست نامساعد ارزیابی کرد و همکاری و دانش سمن ها را تنها راه چاره ی حفظ منابع موجود و حل مسایل زیست محیطی کشور دانست.

محیط زیست به مجموعه ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودهای زنده گفته می شود که بر رشد، نمو و رفتار دیگر موجودها تأثیر می گذارند؛ همچنین فرآیند زیستن را دربر می گیرد و با آن در کنش متقابل قرار دارد...

مطالعه بیشتر...

پروفسور گلشنی: احساس حقارت در کشور ما به شدت رایج است

Mehdi Golshani

پروفسور گلشنی: احساس حقارت در کشور ما به شدت رایج است

«تعداد زیاد دکترا مملکت را نجات نمی‌دهد، بلکه وجود دکترای با کیفیت است که نجات دهنده ماست»؛ این باور دکتر گلشنی است؛ از جمله چهره‌های ماندگار کشورمان در فیزیک که استاد دانشگاه صنعتی شریف و از جمله صاحب نظران و اساتید سرشناس «فلسفه علم» در جهان به شمار می‌آید. حضور وی در «نشست توسعه علمی مطلوب در جامعه اسلامی» فرصتی دست داد تا با دیدگاه‌های وی در این باره آشنا شویم....

مطالعه بیشتر...

ششمین سالگرد تأسیس علم گردشگری

salrooz 93

رسول محمد علی پور: به بهانه نوروز

نوروز امسال ششمین سالگرد تأسیس علم گردشگری را شاهد خواهیم بود. در 5 سال گذشته مجموعه علم گردشگری فراز و نشیب بسیاری را تجربه نمود. مهمترین اقداماتی که در سالهای 1391 و 1392 درجهت توسعه مجموعه صورت پذیرفت عبارتند از راه اندازی پورتال جدید به همراه مجموعه ای از نام های دامنه که بالغ بر 10 نام جدید و ....

مطالعه بیشتر...

چالش هاي اساسي متوليان هنرهای سنتی و صنايع دستي ایران

zargham

دکتر حمید ضرغام بروجنی- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

تیر 92
عضو هیدت علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی
 

مطالعه بیشتر...

توسعه گردشگری، رویایی دست نیافتنی

zargham

دکتر حمید ضرغام بروجنی- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

فروردین 92
عضو هیدت علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی
 

مطالعه بیشتر...

شلیک به تنوّع زیستی ایران!

darvish

محمد درویش

بهمن 91

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و رییس گروه تحقیقاتی مولفه های اقتصادی اجتماعی بیابان زایی

 

مطالعه بیشتر...

تهران، شهري جذاب براي برنامه ریزان توسعه گردشگری

zargham

دکتر حمید ضرغام بروجنی- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

بهمن 91
مجری طرح جامع توسعه گردشگری استان تهران
 

مطالعه بیشتر...

توسعه گردشگری،برای جمهوری اسلامی هم دست یافتنی است

zargham

دکتر حمید ضرغام بروجنی- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

 خرداد 91
 
 

مطالعه بیشتر...

مشکلات جهانگردی ما در کجاست؟

kalayerkhalilzadeh
جلاير خليل زاده (درباره)
شهريور 1389

 

 

 

 

 

 

مطالعه بیشتر...

به بهانه نوروز

رسول محمد علی پور: به بهانه نوروز

سعی دارم تا در نوشتار ذیل نگاهی بسیار اجمالی به آنچه در سال سال 88 رخ داد و آنچه در سال 89 رخ خواهد داد داشته باشم. همه ما امسال نوروز را با خبری خوش آغاز می نماییم و آن ثبت روز بین المللی نوروز و فرهنگ صلح جهانی در شصت و چهارمین مجمع جهانی سازمان ملل متحد است. لذا لازم است همه به یاد داشته باشیم: چه دانشگاهی باشیم و چه اهل صنعت، چه دولتمرد و چه یک شهروند، باید نهایت بهره را از این اقدام برده و ضمن استفاده به جهت ارتقاء فرهنگی کشور، نگاهی نیز به بهره های آن در صنعت گردشگری کشور داشته

مطالعه بیشتر...

5 مهرماه، روز جهانی گردشگری: حرف حساب ملل متحد!

رسول محمد علی پور: 5 مهرماه، روز جهانی گردشگری: حرف حساب ملل متحد!

سازمان ملل متحد 8 هدف اصلی را به عنوان اهداف توسعه ی هزاره ی خود اعلام کرده است: ریشه کنی فقر و گرسنگی، آموزشهای مقدماتی فراگیر در سطح دنیا، ارتقای برابری جنسیتی و نیرومند ساختن زنان، کاهش مرگ و میر کودکان، بهبود سلامت مادران، مقابله با ایدز / اچ ای وی، مالاریا و دیگر بیماریها، پایداری محیط، تقویت همکاری جهانی برای توسعه

مطالعه بیشتر...

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب