تجارت الکترونیک B2B در صنعت گردشگری

نگارنده: مصطفی حاجی امینی (درباره)
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تجارت الکترونیک B2B در صنعت گردشگریدوران جدید که به عصر ااطلاعات و دانایی معروف است، نوید بخش جهانی نو با شیوه های نوین به کارگیری اطلاعات و دانش است و حرف اول را در این دوران نوین، فناوری اطلاعات می زند. به این معنی که اقتدار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی هر کشور متناسب با میزان تسلط و بهره گیری آن کشور از این فناوری ارزیابی می شود.امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور سریع در حال گسترش و اثرگذاری بر تجارت و وسیله ای برای رقابت سازمان هاست. فناوری ها بر سازمان های گردشگری اثر گذارند و آن ها را به سمت تجارت هدایت می کند. به طور فزاینده ای، مصرف کنندگان می توانند جستجو برای کل محصولات گردشگری و رزرو کردن به طور آن لاین را به عهده گیرند و بنابراین آن ها نیازمند انعطاف، خصوصی شدن، در دسترس بودن و ارتباط با سازمان های گردشگری هستند. بنابراین هر دوی مقاصد گردشگری و موسسات گردشگری، به طور فزاینده ای نیازمند اتخاذ فنون نو آوری برای افزایش موقعیت رقابتی شان می باشند.

پیشرفت اینترنت باعث شده که شرکت ها در فعالیت های برنامه ریزی، کنترل، اجرا و ادغام صنعت گردشگری دچار تغییراتی شوند. همچنین پیشرفت تجارت الکترونیک b2b به عنوان تجارت مطمئن کالا، اطلاعات و خدمات که از فناوری اطلاعات استفاده می کند، قادر به ارتباط مستقیم مشتریان با سازمان گردشگری به منظور درخواست اطلاعات و خرید محصولات، همچنین ارتباط و همکاری متقابل با مدیران و سایر ذی نفعان می باشد.امروزه با استفاده از تجارت الکترونیک b2b توانسته ایم که مزیت رقابتی خود را افزایش و برای ورود به این صنعت موانعی ایجاد کنیم. امروزه مشتریان سفر، خود کلیه تحقیقات در مورد محصول گردشگری به طور آن لاین را بعهده گرفته اند و بنابراین آنها نیازمند انعطاف پذیری، در دسترس بودن و ارتباط با سازمان های گردشگری هستند. از طریق این روش، هر دوی عایش استفاده از اینترنت هستیم و امروزه تجربه انقلاب دوم در اینترنت که همان نفوذ تجارت الکترونیک می باشد را داریم. بعضی وب سایت های تجاری، کاتالوگ ها و معاملات آن لاین دارند ولی تجارت الکترونیک دارای دامنه گسترده تری است.

تجارت الکترونیک، فعالیت های کارکردی در سازمان گردشگری را پشتیبانی می کند که عبارتند از:


1.بازاریابی: ورود تجارت الکترونیک در حال تغییر دادن فعالیت بازاریابی در صنعت گردشگری است.
- تجارت الکترونیک، اثر بخشی تبلیغات محصولات و خدمات رابه طور مستقیم و بی واسطه با اطلاعاتی غنی شده به کاربران ارائه می دهد. بعضی موسسه های گردشگری، همچون هتل ها از طریق اینترنت می توانند تبلیغات با کیفیت تری نسبت به بروشورهای سنتی ارائه دهند.
- تجارت الکترونیک، یک کانال توزیع آن لاین بی واسطه ایجاد کرده و بنابراین وقتی با کانال های توزیع سنتی مقایسه می شود، باعث کاهش هزینه و زمان می شده است. امروزه بیش از 70% رزروهای آن لاین در همان موسسه گردشگری انجام می شود.
- تجارت الکترونیک به خاطر کاهش کار دفتری و نامه های پستی، قادر به صرفه جویی در هزینه های اداری و ارتباطی می شود.
- تجارت الکترونیک از طریق اختیار دادن به مشتری در یافتن ریز به ریز اطلاعات به صورت آن لاین و همچنین پاسخگویی به سوالات از طریق پست الکترونیکی با سیستم های انسانی متخصص و هوشمند، خدمت رسانی به کاربران را ارتقاء می دهد.
کاربران در مدت زمان کمتری، اطلاعات بیشتر و مفید تری برای محصولات گردشگری بدست می آورند.


2.خرید: مزایای سیستم های الکترونیک مانند تبادل الکترنیکی داده ها (EDI) برای تجارت الکترونیک شامل تبادل اسناد مبادلات کسب و کار میان شرکای معاملاتی زنجیره تامین( سازمان هاو مشتریان و تامین کنندگان آنان) از طریق اینترنت و سایر شبکه ها می گردد . همینطور (EDI) در خرید، شامل کاهش زمان و هزینه های اداری و ارتباطی می شود. مدیران تور از (EDI) برای انتقال لیست ها و دیگر اسناد استفاده می کنند.


3. طراحی: استفاده از تجارت الکترونیک می تواند طراحی با کیفیت بالای محصولات و خدمات در صنعت گردشگری را از طریق بهبود مستمر اطلاعات درباره مشتریان فعلی و بالقوه با پیش بینی و پاسخ به نیازهایشان تسهیل بخشد. موسسات گردشگری، از تجارت الکترونیک برای تحقیقات بازار به منظور پشتیبانی از طراحی محصولات و خدمات و کاهش زمان طراحی و ارتقا دانش مشتری در یک زمان کوتاهتر استفاده می کنند.


4.مدیریت منابع انسانی: با استفاده از اینترنت می توانیم آموزش و انتخاب پرسنل را به صورت آن لاین انجام دهیم. برخی شرکت ها بر روی وب سایت هایشان تبلیغاتی برای استخدام نیرو قرار می دهند و متقاضیان کار، اطلاعاتشان را از طریق پست الکترونیکی به پایگاه داده منابع انسانی سازمان مربوطه می فرستند. این تسهیلاتی در انتخاب کارمند ایجاد می کند و از طریق حذف بعضی مراحل، باعث کاهش هزینه می شود.

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب