شناخت مشتری

 

 یکی از ابعاد مهم بازاریابی شناخت مشتری می باشد که دارای ابعاد گوناگون می باشد.

 

 شناسایی نیاز مشتری: منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی نیازها و خواسته­ های انسانی است. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. خواسته در بازاریابی شکل براورده ساختن نیازهاست.

 

 برند معتبر: فروشگاه دارای چه برندهایی است. آیا عمدتا دارای برندهای قوی بوده یا بالعکس. هنگامی که وارد یک فروشگاه می شویم تا کالای خود را بفروشیم توجه به این فاکتور بسیار مهم بوده و اینکه برند ما در کجای این فروشگاه جا دارد یا داشته. قفسه اصلی یا فرعی یا حتی زیر ویترین که پیدا نباشد. کجا؟

 

 

Customer-Focus1

 

  • اندازه فروشگاه: میزان خرید از شرکت ما در هر نوبت به چه میزان می باشد، موقعیت فروشگاه از نظر جغرافیایی و تجاری، شرایط تسویه حساب (خوش حساب یا بد حساب بودن)، اعتبار فرد در بازار، و قدمت فروشگاه
  • تبلیغات: عمده تبلیغات موجود در فروشگاه مربوط به کدام برندها می باشد و جایگاه تبلیغات ما کجا می تواند باشد

 استفاده از بازاریاب

  1. 1.بازاریاب(Sales Executive) کیست؟ شخصی که بازار را پیدا می­کند. شناسایی مشتری بالقوه و شناسایی ویژگی­های منطقه از وظایف اوست.
  2. 2.ویزیتور کیست؟ یعنی کسی که در واقع یک کاتالوگ زنده و انسانی است. وظیفۀ او تنها و تنها معرفی محصول، خدمت براساس مطالب از قبل تعیین شده و پرکردن فرم سفارش مشتری است. شخصی که کالای شناخته شده را در بازار پخش می کند

نکته پایانی:

  • در هنگام شناساندن کالا به مشتری باید شناخت 100 درصدی از کالا داشته باشیم تا بتوان کالا را بطور کامل به مشتری معرفی کرد.
  • در شناخت مشتری باید روی نقاط قوت مانور داد.
ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب