شناخت مشتری

 

 یکی از ابعاد مهم بازاریابی شناخت مشتری می باشد که دارای ابعاد گوناگون می باشد.

 

 شناسایی نیاز مشتری: منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی نیازها و خواسته­ های انسانی است. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. خواسته در بازاریابی شکل براورده ساختن نیازهاست.

 

 برند معتبر: فروشگاه دارای چه برندهایی است. آیا عمدتا دارای برندهای قوی بوده یا بالعکس. هنگامی که وارد یک فروشگاه می شویم تا کالای خود را بفروشیم توجه به این فاکتور بسیار مهم بوده و اینکه برند ما در کجای این فروشگاه جا دارد یا داشته. قفسه اصلی یا فرعی یا حتی زیر ویترین که پیدا نباشد. کجا؟

 

 

Customer-Focus1

 

 استفاده از بازاریاب

  1. 1.بازاریاب(Sales Executive) کیست؟ شخصی که بازار را پیدا می­کند. شناسایی مشتری بالقوه و شناسایی ویژگی­های منطقه از وظایف اوست.
  2. 2.ویزیتور کیست؟ یعنی کسی که در واقع یک کاتالوگ زنده و انسانی است. وظیفۀ او تنها و تنها معرفی محصول، خدمت براساس مطالب از قبل تعیین شده و پرکردن فرم سفارش مشتری است. شخصی که کالای شناخته شده را در بازار پخش می کند

نکته پایانی: