کانالهای توزیع
یکی از مباحثی که در بازار رقابتی امروز پر رنگ تر شده و یک مزیت رقابتی محسوب می شود، کانال های توزیع می باشد. توزیع در بازارهای B2C، فرایندی پیچیده و سیستماتیک بوده و عموما از طریق واسطه ها و همچنین خرده فروشان انجام می شود. اهمیت توزیع کالا تا حدی بوده که درصورت توزیع نامناسب کالا و در دسترس نبودن آن، ممکن است مشتری از برند مورد نظر به برندی دیگر تغییر جهت دهد. اگرچه بازاریابی رابطه ای، بالاخص از طریق عامل برند در بازارهای B2C دارای اهمیت است، میزان تغییر برند در این بازار اغلب بدین معنی است که توسعه و حفظ ارتباط با مشتریان دشوار است. همچنین درگذشته ارائه خدمات به مشتری نقش کم اهمیت تری در بازار B2C نسبت به بازار B2B ایفا می کرده و در نتیجه این روند در حال تغییر بوده، زیرا این بازارها در حال رقابتی تر شدن و مشتریان گزینشی تر شده است.
مثال هایی از کانال توزیع در بازار امروزی عبارتند از:
- ایجاد فضای مناسب و کافی برای پارک ماشین مشتریان
- در دسترس بودن شعبه ها و نمایندگی های فروش
- ارائه سرویس ماشین کرایه برای مشتریان
- داشتن محیطی مطمئن برای مشتریان و خانواده
به نظر شما چه مثال های جدید دیگری می توان برای کانال توزیع اضافه نمود؟
{jcomments on}