پنج معیار برای بخش بندی مناسب

 مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

1.مجزا بودن: خرده گروه هايي كه انتخاب مي شوند بايد به طور مجزا از طريق معيارهايي همچون درآمد، هدف گردشگر و...قابل شناسايي باشند.

2. قابل سنجش بودن: درآمدهايي كه از طريق بخش بندي بدست مي آيد را مورد ارزيابي و اندازه گيري قرار داده و ببينيم كه آيا بخش بندي توجيه اقتصادي دارد.

 

121107050040-tl-flea-markets-brooklyn-horizontal-gallery

 

3. دوام داشتن يا ماندني بودن: درآمدهاي بلند مدتي كه از طريق بخش بندي بدست مي آيد، از كل هزينه هاي طراحي آميخته بازاريابي بيشتر باشد.

4. مناسب بودن: بخشي را كه براي ارائه خدمت انتخاب مي كنيم، بايد با موقعيت ما تناسب داشته باشد. مثلا توليد يك ماشين اقتصادي با برچسب Rolls-Royce كاري بيهوده و پوچ است.

 5. پايداري: ارزيابي قسمتي كه مورد بخش بندي قرار مي گيرد و اثرات محيطي مثبت يا منفي آن بخش را مورد توجه قرار مي دهد.

 

{jcomments on}

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب