مصطفی حاجی امینی
اهداف CRMرا عموما میتوان در سه گروه صرفه جویی در هزینه ها، افزایش در آمد و اثرات استراتژیک قرار داد.همچنین می توان اذعان داشت که اهداف زیر برای سازمانی که CRM را اجرا می کند منطقی به نظر می آید.
- افزایش در آمد حاصل از فروش: وقتی سازمان ها زمان کمتری را صرف جمع آوری اطلاعات مشتریان کنند میتوانند وقت بیشتری را به خود مشتریان اختصاص دهند که این در بالا بردن در آمد آنها موثر است .
- بهبود میزان موفقیت: ساز مان ها با اجرای مدیریت ارتباط با مشتری از رفتار غلط با مشتریان در فرآیند فروش اجتناب میکنند
- افزایش سود: در نتیجه شناخت مشتریان، ارائه ارزش و تخفیف قیمت به آنها واستفاده از کانال های با قیمت کمتر.
- افزایش میزان رضایت مشتریان: به علت اینکه مشتریان در می یابند محصولات و خدمات سازمان هم راستا با نیاز های مشخص و مورد نیاز آنهاست.
- کاهش هزینه های اداری و بازا یابی و هزینه های عمومی فروش: زمانی که سازمان ها تخصصی گشته و دارای اطلاعات خوبی در باره مشتریان هدف خود می باشند. این امر واقع میشود. از این رو از منابع خود بهتر استفاده میکنند.و هیچ تلاشی از آنها باعث اتلاف زمان یا وجوه نمی شود.
{jcomments on}