روبات انسان نما در خدمت گردشگران

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این روبات به گونه ای طراحی شده است که تا حد ممکن شبیه به انسان باشد و قادر است به زبان آلمانی مکالمه کند. شرکت توشیبا سیستم کنترل آخرین نسل از روبات خود را بهبود داده است تا حرکات آن بیش از پیش به انسان شبیه شود.
توشیبا در این نمایشگاه قابلیت های روبات Chihira Kanae را در ارائه خدمات به صنعت گردشگری به نمایش گذاشت. این روبات به عنوان مسئول پذیرش، پاسخگوی سوالات مراجعین در رابطه با نمایشگاه بود.
پیش از این دو نمونه دیگر از این روبات توسط شرکت توشیبا تولید شده است. نمونه اول به نام Chihira Aico در سال 2014 در نمایشگاه فناوری Ceatec در کشور ژاپن رونمایی شد. نمونه دوم که Chihira Junko نام داشت در ماه اکتبر گذشته رونمایی شد و در حال حاضر در فروشگاه های شهر توکیو به عنوان مامور اطلاعات در حال خدمت رسانی است.

 

81998258 70583724


روبات Chihira Kanae مانند نمونه های قبلی قادر است به زبان های انگلیسی، ژاپنی و چینی و حتی به زبان اشاره صحبت کند. البته سیستم پردازش زبان این روبات قابلیت توسعه را دارد و می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که بتواند بسیاری از زبان ها را درک کند.
به گفته مقامات توشیبا این روبات علاوه بر صنعت گردشگری در حوزه سلامت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین علت تلاش شده ظاهر و حرکات آن تا حد ممکن به انسان شبیه باشد تا راحت تر بتواند با انسان ها به ویژه سالخوردگان، ارتباط برقرار کند.
طی نظرسنجی هایی که در ژاپن و آمریکا انجام شد، ژاپنی ها عمدتا خواهان روبات هایی هستند که کاملا شبیه به انسان بوده و تشخیص آن ها از انسان ها امکانپذیر نباشد. اما آمریکایی ها و به طور کلی غربی ها ترجیح می دهند که دقیقا بدانند در چه زمانی با یک روبات سروکار دارند.

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب