علم گردشگری در رادیو اقتصاد: بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری

رادیو اقتصاد در برنامه برش اقتصادی به بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری خواهد پرداخت.
زمان: یک شنبه 25 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه
رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
ضمناً تکرار برنامه روز دوشنبه از ساعت 02:55 الی 03:50 خواهد بود

 

جهت آشنایی شما عزیزان با مبحث فوق پیشگفتار کتاب در ذیل آمده است:
جایگاه گردشگری در ذهن عامّه مردم، صرفاً به معنای گذران اوقات فراغت بوده و نقش مواردی چون فناوری که آن را تحت تأثیر قرار داده و نیز از آن تأثیر می‌پذیرد نادیده انگاشته شده است. از دیرباز و نخستین پیشرفتهای بشر در اختراع پول، چرخ و خط تا قرن حاضر یعنی سفر سیاحتی انسان به فضا و استفاده از بروزترین سیستمهای رایانه‌ای، فناوری و گردشگری بصورت متقابل بهانه‌ای برای تکمیل و رشد یکدیگر بوده‌اند. رشد گردشگری امروز وابستگی فراوانی به پیشرفتهای فناورانه جوامع داشته و از جمله این فنون، می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره نمود و ایران در تمامی آنچه گفته شد از این قاعده مستثنی نیست.
در کتاب حاضر آنچه مورد بررسی قرار گرفته نگاهی است به سلسله مراتب مختلفی که در دنیای مجازی جهت تعامل با کاربران قابل توجه بوده و شامل طیفی می‌شود که از سطوح کلانی همچون دولت الکترونیک تا بخشهای خردی مانند چگونگی مدیریت ارتباط با تک تک مشتریان تشکیل شده است.
با توجه به آنکه دولت الکترونیک بستر اساسی برای توسعه جامعه الکترونیک و نیز گردشگری الکترونیک می باشد، سیستم گردشگری تا حد امکان باید خود را با ویژگیهای لازم آن درجهت توسعه هماهنگ نماید.
از طرفی با توجه به اهمیت روزافزون این صنعت و چگونگی معرفی آن به مردم از بازاریابی الکترونیک به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف آن استفاده می‌شود. در ادامه با مدنطر قرار دادن آنکه وبگاه‌ها، اصلی ترین ابزار بازاریابی در گردشگری الکترونیک می‌باشند، ارزیابی و بهبود فرآیند با توجه به مفاهیم کیفیت خدمات آنی ضروری می‌نماید.
نوعی از گونه ارزیابی وبگاه های گردشگری را می توان با توجه به تجربه گردشگر در زمان بازدید مورد توجه قرار داد. این تجربه شامل سه مرحله می‌شود که در آن گردشگر ابتدا جذب جنبه های زیبایی شناسانه شده و درصورت وجود جذابیت لازم به جستجو و تأمین اطلاعات مورد نیاز پرداخته و درنهایت درصورت رضایت از دو مرحله پیشین خود را با خصیصه های تعاملی وبگاه درگیر می نماید.
تمام آنچه بیان شد با هدف ایجاد ارتباط دوجانبه و مطلوب با تک تک مشتریان بوده است، و هرگونه کسب و کار فعال در صنعت گردشگری از سازمانهای مدیریت مقصد تا دفاتر خدمات سفر، هتلها و ... لازم است توجه خاصی به این امر داشته باشند.
درپایان امید است گامی هر چند کوتاه اما عملیاتی در توسعه علمی و سیستمی این صنعت در کشور عزیزمان برداشته باشیم. کتاب فوق اثری دیگر از مجموعه آثار منتشر شده توسط گروه علم گردشگری می باشد. بی‌شک ارائه نظرات و انتقادات شما عزیزان از طریق پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید موجب بهبود و تقویت چنین آثاری خواهد شد.
 
 
 

radio

رادیو اقتصاد: موج اف ام فرکانس 98
نام برنامه: برش اقتصادی
موضوع: بررسی کتاب بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری اثر رسول محمد علی پور و مصطفی حاجی امینی
میهمانان برنامه: مصطفی حاجی امینی و رسول محمد علی پور
زمان: یک شنبه 25 آبان 1393 از ساعت 21  به مدت 55 دقیقه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

{jcomments on}