بررسی نقش گرافیک در تبلیغات توریسم ( نقشه های راهنما، پوستر ها، مجلات و بروشورها)
|
عنوان
|
|
پریسا پیشاورز، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته گرافیک، دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر، بهار 1380 |
گردآورنده
|
|
دکتر محمد خزائی
|
استاد راهنما
|
|
دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر
|
اطلاعات نگهداری
|
نیازهای فردی و خواسته های اجتماعی یکی از انگیزه های اصلی فعالیتهای هنری و آفرینش آثار هنری و آفرینش آثار هنری می باشد . تاریخ فعالیتهای هنری را می توان تاریخ مجموعه وظایفی دانست که از طرف اجتماع بر عهده هنرمند گذاشته شده و هدف هنر برانگیختن آنهاست . هنر گرافیک یکی از مهمترین رسانه های تبلیغی و تصویری دوران معاصر است. طراح باید با تیز هوشی وظیفه اش را در ارائه صحیح طرح به انجام رساند.
این هنر که رابط بین انسانهاست ، هنرمند را ناچار می سازد که نظری عمیق بر اجتماع وفرهنگ داشته باشد و با آگاهی بیشتر از جامعه و نیازهای آن ، طرح های بصری را ارائه دهد . تحولات زیادی در زمینه ابزارهای گرافیک انجام شده است . در این رساله سعی شده که نقش این ابزارها در صنعت جهانگردی و گردشگری که صنعتی اقتصادی با بار فرهنگی است ، مورد بررسی قرار گیرد . بعنوان نمونه نقش پوستر ، نشریات ، نقشه های راهنما و بروشورها به عنوان عوامل مؤثر برای رسیدن به اهداف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مورد مطالعه قرار میگیرند .
واژگان کلیدی: گرافیک ، جهانگردی، توریسم، گردشگری، پوستر، بروشور، نقشه های راهنما