کدام سامانه بهتر است

 مردم هنگام خرید کالا سعی می کنند متناسب با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند و به فروشنده توجه چندانی ندارند زیرا او فقط فروشنده است و در کیفیت و خدمات پس از فروش کالاها نقشی ندارد. اما خرید سرویس با کالا تفاوت های زیادی دارد. انتخاب سرویس دهنده مناسب، از سرویسی که ارائه می کند مهم تر است و توجه نکردن به این نکته باعث می شود اغلب افراد نتوانند در مقابل هزینه ای که می کنند فایده ببرند.
اگر قصد انتخاب سرویس ارسال و دریافت پیام کوتاه دارید کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت "ارسال پیامک" را جستجو کنید. گوگل همه ارائه کنندگان این خدمات را معرفی می کند اما دقت داشته باشید که گوگل اطلاعی از کیفیت خدمات و صحت ادعاهای آن ها ندارد بنابراین برای انتخاب بهترین گزینه لازم است فاکتورهای متعددی را بررسی کنید. انتخاب مبتنی بر دانایی و اشراف بر تمام جوانب رضایت شما را از سامانه ای که تهیه کرده اید تضمین خواهد کرد.

انتخاب سامانه پیام کوتاه سه مرحله کلی دارد:  

مرحله اول) بررسی سرویس دهنده و شرایط خرید:  

  1. برای پیشگیری از ضرر و زیان خدمات پیام کوتاه را فقط از شرکت های معتبر بگیرید. اداره کل ثبت شرکت ها که زیرمجموعه قوه قضائیه است به شرکت های ثبت شده شناسه ملی اختصاص می دهد و امکان تحقیق درباره اطلاعات ثبتی و شناسه ملی اشخاص حقوقی را برای عموم فراهم کرده است. پایگاه اینترنتی شناسه ملی اشخاص حقوقی    

  2. پس از بررسی شناسه ملی از شرکت سرویس دهنده بخواهید مجوزهای فعالیت خود را ارائه کند. ثبت شرکت صرفاٌ یک اقدام اولیه برای فعالیت جمعی است و هر شرکتی مانند سایر مشاغل بایست مجوز فعالیت در حوزه کاری خود را اخذ کند. تعهد اخذ مجوز فعالیت، هنگام ثبت شرکت توسط اداره بازرگانی گرفته می شود اما متاسفانه تضمینی برای انجام آن وجود ندارد.

  3. اسامی دیگر مشتریان سرویس دهنده ها را جدی نگیرید و به انتخاب دیگران کاری نداشته باشید مگر اینکه با آن ها تماس گرفته و اطمینان حاصل کنید که ملاک های انتخاب مشابهی دارید و مشتریان قبلی راضی هستند.

  4.
شرایط واگذاری و قرارداد سرویس دهنده را بخوانید. خرید سرویس بدون عقد قرارداد ریسک بالایی دارد چرا که سرویس دهنده از نظر قانونی هیچ تعهدی به خریدار ندارد و هنگامی که ارائه خدمات را متوقف کند یا تعهدات خود را انجام ندهد از خریدار کاری بر نمی آید. خریدار باید بداند در مقابل هزینه ای که می پردازد چه خدماتی دریافت خواهد کرد و سرویس دهنده نسبت به وی چه تعهداتی دارد.


  5.
سرویس های رایگانی که بدون قید و شرط به عموم واگذار می شوند، زنگ خطر کلاهبرداری را به صدا در می آورند. کلمه رایگان وسوسه انگیز و فریبنده است .ولی در نهایت به پشیمانی منجر می شود. ممکن است سرویس رایگان باشد، اما ارسال پیامک هرگز رایگان نخواهد بود.

مرحله دوم) بررسی سامانه و ویژگی های آن:

  1. سامانه های تحت وب پایدارتر و کاراتر از دیگر سامانه ها هستند. سامانه های تحت ویندوزی که برای ارسال پیامک از بستر اینترنت استفاده می کنند، همان مشکلات استفاده از مودم های GSM را به همراه دارند که بزرگترین آن ها محدود شدن به یک کامپیوتر خاص است.  درباره مودم GSM بیشتر بدانید.

  2.
در مقایسه دقیق ابزارها و امکاناتی که سامانه های مختلف در اختیار کاربر قرار می دهند مشخص می شود ،کدامیک پیشرفته تر هستند و با تکیه بر مقایسه لیست امکانات نمی توان درباره کیفیت آن ها قضاوت کرد.نسخه نمایشی (دمو) سامانه را از سرویس دهنده بخواهید و محیط کاربری، ابزارها و زبان آن را بررسی و با دیگر سامانه ها مقایسه کنید.

  3. یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک سامانه نحوه پشتیبانی سرویس دهنده از کاربران است. وجود تیم پشتیبانی مسلط بر سامانه و در دسترس نشان می دهد کاربران برای سرویس دهنده ارزشمند هستند.پشتیبانی از طریق موبایل بر خلاف ظاهر آن چندان مطلوب نیست زیرا اولاً به یک نفر محدود می شود و ثانیاً در هنگام نیاز به پشتیبان ممکن است با موارد زیر برخورد کنید:
     * 
پشتیبان به سامانه دسترسی نداشته باشد و نتواند مشکل را بررسی کند.
    * 
تلفن همراه پشتیبان خاموش یا در دسترس نباشد.

مرحله سوم) بررسی هزینه ها و تعرفه ها:

  1. هزینه راه اندازی سامانه پیام کوتاه شامل هزینه سامانه و شماره پیامک است. هزینه سامانه در مقابل امکانات آن را با سایرین مقایسه کنید. هیچ ارزانی بی حکمت نبوده و گرانی دلیل بر خوب بودن نیست.

  2.
به روزرسانی سامانه پیام کوتاه و پشتیبانی مستمر از کاربران برای سرویس دهنده ها هزینه بر است به همین دلیل سامانه را برای مدت مشخصی واگذار می کنند لذا بررسی کنید با پرداخت هزینه راه اندازی، سامانه برای چه مدتی دراختیار کاربران قرار می گیرد و برای تمدید دوره استفاده باید چه هزینه هایی پرداخت شود. سرویس دهنده ای که سامانه را با یکبار پرداخت به صورت دائمی در اختیار کاربران قرار می دهد قطعاً قصد به روز رسانی آن را ندارد.

  3. قیمت و نحوه واگذاری شماره ها را در سرویس دهنده های مختلف مقایسه کنید. واگذاری شماره پیام کوتاه توسط پرواویدرهای همراه اول دائمی است اما به دلیل ماهیت مجازی این شماره ها سندی مبنی بر مالکیت آن ها صادر نمی شود. راه حل این است که از سرویس دهنده بخواهید مالکیت شماره را در قرارداد به شما واگذار کند تا هر زمان خواستید آن را به سرویس دهنده دیگری منتقل کنید.
بهای شماره های مجازی بر اساس پیش شماره آن ها کمی متفاوت است اما دانستن قیمت واگذاری دائم شماره های مجازی با پیش شماره 3000 کمک خواهد کرد شماره ها را با قیمت مناسبی تهیه کنید. بهای شماره های مجازی

  4.
هزینه ارسال پیام کوتاه یک هزینه جاری است از این رو تعرفه ارسال پیامک در تعداد بالا روی هزینه ها تاثیر زیادی دارد. اغلب سرویس دهنده ها تعرفه ارسال پیام کوتاه را بر اساس میزان پیش خرید کاربر تعیین می کنند به این شکل که با پیش خرید بیشتر، تعرفه ارسال پیامک کاهش خواهد یافت. برای مقایسه تعرفه ابتدا متوسط تعداد پیامکی که در هر ماه ارسال خواهید کرد برآورد کرده و بر اساس آن تعرفه ای که سرویس دهنده ها تعیین کرده اند را مقایسه کنید.

  5. حداقل میزان پیش خرید پیامک را بررسی کنید. سرویس دهنده ها به دلخواه مبالغی را به عنوان حداقل شارژ تعیین می کنند که کاربر در هر بار پیش خرید، باید مبلغی بیش از حداقل تعیین شده را پرداخت نماید. طبیعی است که حداقل شارژ هر قدر کمتر باشد بهتر است

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب