نقش سازمانهای بازاریابی مقصد در تبلیغات پنهان مقصدهای گردشگری

با توجه به مزایای حاصل از نمایش مقصدهای گردشگری در فیلم­ها، سازمان­های بازاریابی مقصدها در صددند تا مقصدها را با استفاده از این ابزار تبلیغ کنند. البته این سازمان­ها در مورد فیلم­ها و برنامه­ های تلویزیونی قدرت انتخاب ندارند ولی می­توانند در مورد معرفی مناطق خود به تهیه­ کنندگان فیلم­ ها ابتکار عمل داشته باشند.

مطالعه بیشتر...

تبلیغات پنهان مقصدهای گردشگری

همان طور که تبلیغات پنهان نگرش بینندگان را نسبت به یک برند تغییر می­دهد، چنانچه مکانی در یک فیلم نمایش داده شود، فیلم بر تصویر آن مقصد مؤثر خواهد بود. بنابراین، نمایش یک مقصد در یک فیلم هدف غایی در تبلیغات پنهان محصولات گردشگری است.از آن جا که گردشگران تحت تأثیر تصویر مقصد قرار می­گیرند، یک مقصد باید خود را به گونه­ای مثبت از رقبایش متمایز کرده و در ذهن مصرف­کنندگان جایگاهی مطلوب یابد (پایک و رایان، 2004). فیلم­ها و برنامه­های تلویزیونی تصویری ارگانیک از مقصدها در ذهن بینندگان شکل می­دهند بدون این که قصد و نیت ابزار تبلیغاتی ادراک شود. تصویر ارگانیک از منابعی ایجاد می­شود که مستقیماً با علایق گردشگری در ارتباط نیست؛ در حالی که تصاویر القایی ناشی از تلاش آگاهانه­ی بازاریابان برای توسعه، ترفیع و تبلیغ مقصدهایشان است. در نهایت، بازدید از یک مقصد، تصویری مرکب در ذهن بازدیدکننده ایجاد می­کند (رودریگز، فرز و رودریگز-توبس، 2011).

مطالعه بیشتر...

بازاريابي داخلي در صنعت گردشگری

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

در اداره كارمندان و كنترل توانايي هايشان به عنوان يك عنصر آميخته بازاريابي، نياز بديهي براي همكاري بين منابع انساني سازمان و مديريت بازاريابي يك شركت وجود دارد. بنابراين بازاريابي بايد به صورت دروندادي يا داده در فرايند استخدام، آموزش، انگيزش و سيستم هاي پرداخت وارد شود كه همه اينها به عهده مديريت منابع انساني است.

مطالعه بیشتر...

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری

مصطفی حاجی امینی

اهداف CRMرا عموما میتوان در سه گروه صرفه جویی در هزینه ها، افزایش در آمد و اثرات استراتژیک قرار داد.همچنین می توان اذعان داشت که اهداف زیر برای سازمانی که CRM را اجرا می کند منطقی به نظر می آید.

مطالعه بیشتر...

مزيت برندينگ در صنعت گردشگري

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

  • برندينگ به كاهش آسيب پذيري بلند مدت و مياني براي رويدادهاي خارجي غيرقابل پيش بيني كمك مي كند.
  • برندينگ از طريق علامت دهي و سيگنال هايي كه درباره كيفيت مورد انتظار و عملكرد يك محصول ناملموس مي دهد، ريسك را در نقطه خريد براي مصرف كننده كاهش مي دهد.

مطالعه بیشتر...

تاثیر گروههای مرجع بر مشتریان مهمان‌پذیری: خانواده

رسول غفارزاده، بر اساس کتاب Understanding the Hospitality Consumer

به طور کلی، خانواده یکی از کلیدی ترین اثرگذاران بر رفتار مصرف کننده است چنانچه دوبوا می گوید: ‘در دنیای مصرف ... متداولترین واحد تصمیم گیری بدون شک واحد خانواده است’. این ایده را چیسنال (166: 1995) با گفتن این جمله تقویت می کند: ‘خانواده نقش یگانه ای در جامعه دارد: خانواده واحد اجتماعی بنیادین است ... اثرات آن بر اعضایش فراگیر است؛ اثرات نگرش، علائق و انگیزه های خانواده نه تنها در سالهای شکل گیری بلکه در کل طول زندگی احساس می شود’.

مطالعه بیشتر...

نگاهی گذرا بر برنامه ریزی بازارایابی و فروش

مصطفی حاجی امینی

برای موثر و سالم بودن فعالیت فروش در سازمان نیازمند یک برنامه فروش استراتژیک و جامع می باشیم. تنها با داشتن برنامه است که می توانیم ادعا کنیم فعالیت فروش ما در مقایسه با رقبا بهتر و موثرتر می باشد. مدیریت و استراتژی های فروش به ما دیدگاه جامع تری را ارائه داده و تمرکزش به سمت پوشش کل سازمان است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که تاکتیک ها و استراتژی های فروش زمانی به موفقیت دست می یابند که پیاده سازی و ارزیابی آن طبق یک چارچوب و فرایند برنامه ریزی استراتژیک صورت پذیرد.

تدوین، اجرا یا پیاده سازی، ارزیابی سه مرحله برنامه ریزی فروش می باشند.

به نظر شما در ایران به کدام مرحله برنامه ریزی فروش توجه بیشتری می شود؟
{jcomments on}

ديدگاه عناصر محصولات گردشگري

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

يك مقصد گردشگري شامل آميخته اي از عناصر مختلف مي باشد كه شامل حمل و نقل، جاذبه و ديگر تسهيلات همچون سرگرمي و غذا هاي مختلف مي باشد. گاهي اوقات همه عناصر توسط يك پكيج تور ارائه مي شود و گاهي اوقات به صورت مجزا توسط گردشگر تهيه مي شود.

مطالعه بیشتر...

تأثیر گروه های مرجع بر انتخاب مصرف کننده

رسول غفارزاده، بر اساس کتاب Understanding the Hospitality Consumer

گروههای مرجع از سه طریق بر انتخاب مصرف کننده تاثیر می گذارند، تاثیر اطلاعی، تاثیر مقایسه ای و تاثیر هنجاری.تاثیر اطلاعی از طریق ارزشی که مصرف کننده بر منابع قابل اعتماد اطلاعات و مهارت می نهد حاصل می شود که ممکن است منابع شخصی مانند دوستان و آشنایان و همچنین منابع تجاری مانند تامین کنندگان باشد. در دو موقعیت تاثیر اطلاعی برای مصرف کنندگان مهمان‌پذیری اهمیت پیدا می کند: اول زمانیکه ریسکی در خرید یک محصول وجود داشته باشد؛ و دوم زمانیکه دانش کمی نسبت به محصول وجود داشته باشد. زممانیکه می خواهیم برای تعطیلات سالیانه به دنبال مقصدی بگردیم معمولاً از دوستان و آشنایان خود می خواهیم پیشنهادات خود را ارائه دهند و بعلاوه از نظرات خبرگان در بخش آژانسهای مسافرتی نیز استفاده می کنیم.

مطالعه بیشتر...

روش هاي مورد استفاده براي بخش بندي بازارها

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

7 روش مهم براي بخش بندي بازارهاي گردشگري وجود دارد كه عبارتند از:

1. بخش بندي با توجه به هدف گردشگر: در كسب و كار گردشگري افراد با اهداف مختلف و خاصي به مقصدي مي روند و بايد هدف گردشگر از سفر را به عنوان اولين فاكتور مورد توجه قرار داد. افراد ممكن است با اهدافي همچون ورزش هاي زمستاني، تعطيلات، سلامت و ... سفر كنند.

مطالعه بیشتر...

تأثیرگروه های مرجع بر رفتار مصرف کننده

رسول غفارزاده، بر اساس کتاب Understanding the Hospitality Consumer

گروههای مرجع به روشهای مختلفی بر رفتار مصرف کننده مهمان‌پذیری تاثیر می گذارد. برهم (120: 1995) معتقد است ‘گروههای مرجع به شیوه های گوناگون بر رفتار تاثیر می گذارد، ابتدا سطوح اشتیاقی را تحت تاثیر قرار می دهد که از این طریق در ایجاد رضایت یا ناامیدی نقش بازی می کند ... دوماً بر نوع رفتار تاثیر می گذارد ... باعث انطباق می گردد’. میزان اثرگذاری گروههای مرجع بر رفتار مصرف کننده یکی از مشخصه های آن گروههاست که بلایث (103: 1997) آنها را اینطور تعیین می کند:

مطالعه بیشتر...

پنج معیار برای بخش بندی مناسب

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

1.مجزا بودن: خرده گروه هايي كه انتخاب مي شوند بايد به طور مجزا از طريق معيارهايي همچون درآمد، هدف گردشگر و...قابل شناسايي باشند.

مطالعه بیشتر...

دسته بندی گروه های مرجع در صنعت گردشگری

رسول غفارزاده، بر اساس کتاب Understanding the Hospitality Consumer

می توان انواع زیادی از گروههای مرجع را تعریف کرد، اما بلایث (1997) دسته بندی زیر را ارائه می دهد:

1 گروههای اولیه. گروههای اولیه افرادی هستند که با آنها روابط بسیار نزدیک داریم، مخصوصاً خانواده، و حتی دوستان و همکاران نزدیک، کسانی که تفریحات مشترکی با آنها داریم، و غیره. معمولاً گروههای اولیه کوچک هستند چرا که تعاملات لازم با این گروه ، برای مثال بازدید و ملاقات با برخی جوامع خاص بسیار فشرده است اما نتیجه همبستگی و مشارکت دوجانبه است که عموماً در طی مدت زمان طولانی روی می دهد. ماهیت همبستگی گروههای اولیه منجر به، و ناشی از باورها و ارزشهای مشترک و رفتارهای مصرف مشابه می شود چرا که اعضای آن سعی می کنند کالاها و خدمات مشابهی را مصرف کنند.

مطالعه بیشتر...

مالزي-آسياي واقعي

 

جلایر خلیل زاده، دانشجوی دکتری میهمان نوازی دانشگاه فلوریدای مرکزی

اين فيلم ، از فيلم هاي نسبتا بلند تبليغاتي است كه موسيقي با كلام ( تركيبي از پاپ و موسيقي بومي ) مخصوص به خود را دارد كه به زبان انگليسي ترانه سرايي شده و نمادهاي شهري ، جاذبه هاي طبيعي ، تفريحات آبي ، پياده روي هاي جنگلي و كوه پيمايي ها ، گردشگري ساحلي ... {jcomments on}

 

مطالعه بیشتر...

مقدمه‌ای بر تاثیر گروهها بر مصرف مهمان‌پذیری

رسول غفارزاده، بر اساس کتاب Understanding the Hospitality Consumer

مصرف‌کنندگان از افرادی که با آنان تعامل دارند تاثیر می‌پذیرند و اثر این تاثیر می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. برای مثال می‌توان نقش نهادها را در شکل‌دهی به فرهنگی که در آن ذوب شده‌ایم خاطر نشان کرد. وقتیکه ما مصرف مهمان‌پذیری را در نظر می‌گیریم این تاثیر دیگران بسیارمهمتر از قبل می‌شود چرا که معولاً ما مهمان‌پذیری را به شکل بخشی از گروه اجتماعی مصرف می‌کنیم حتی زمانیکه به بار یا رستوران می‌رویم نیز این احتمال که به زودی با سایر مصرف‌کنندگان تعامل کنیم وجود دارد.

مطالعه بیشتر...

بخش بندي هاي گوناگون براي تهيه كنندگان محصولات گردشگري

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

اغلب كسب و كارها با يك قسمت كه در ذیل گفته خواهد شد سروكار ندارند بلكه با چندين قسمت سروكار دارند. از ديدگاه عملياتي براي بخش بندي، اغلب به اثربخشي هزينه توجه مي كنيم اما در ديدگاه بازاريابي براي بخش بندي، به استانداردهاي ضروري محصول از نظر مشتري توجه مي كنيم.

مطالعه بیشتر...

بخش بندي بازار براي بازارهاي گردشگري

مصطفی حاجی امینی، بر اساس کتاب بازاریابی گردشگری میدلتون

بخش بندي بازار، افراد را از نظر سلايق، نيازها، نگرش ها، سبك زندگي، اندازه و تركيب خانوار طبقه بندي مي كند. مرکزثقل استفاده از مفهوم بازاریابی، بخش بندی بازار است، که تقسیم بازارها درون خوشه های خریداران با ترجیحات مشابه است(کاتلر:1980و لیتر:1995)

مطالعه بیشتر...

تركيه - به خانه خوش آمديد

 

جلایر خلیل زاده، دانشجوی دکتری میهمان نوازی دانشگاه فلوریدای مرکزی

گلف ، دريا ، رقص سما ، زندگي دريايي ، شنا ، بناهاي تاريخي ، طبيعت و . . . از چيزهايي است كه در فيلم تبليغاتي تركيه يافت مي شود، موسيقي هم به نظر مي آيد عصر جديد باشد ، در نگاه اول هيچ ويژگي برجسته اي در اين فيلم نظر انسان را به خود جلب نمي كند ... {jcomments on}

 

مطالعه بیشتر...

استرالیا

جلایر خلیل زاده، دانشجوی دکتری میهمان نوازی دانشگاه فلوریدای مرکزی

بارز ترين ويژگي اين فيلم استفاده از سخنان و صداهاي متن خود فيلم است در تركيب با موسيقي عصر جديد ، فيلم با تعارف آبجو از سوي يك مرد استرالياي در يك بار و با لباس و كلاه مخصوص استراليايي ها آغاز مي شود . {jcomments on}

 

مطالعه بیشتر...

یمن - تو یمن

جلایر خلیل زاده، دانشجوی دکتری میهمان نوازی دانشگاه فلوریدای مرکزی

شعار تو يمن در كل فيلم در پائين صفحه قرار دارد به نظر مي آيد اكثر تصاوير با تصوير برداري هوايي و از ديد يك پرنده مورد نمايش قراردارد تاريخ و بناهاي تمدن كهن با فيلتر و تم قهوه اي و طبيعت با فيلتر و تم سبز به تصوير كشيده شده است. {jcomments on}

 

مطالعه بیشتر...

سخن آغازین

 

با عرض سلام و وقت بخیر به همه دوستانی که به گردش پژوه پارسه به هر صورت ممکن کمک کرده، چه اطلاعات دریافت، و چه اطلاعات ارائه می کنند. این مجموعه در بخشهای مختلفی به تولید محتوا پرداخته، همچون منابع انسانی، بازاریابی، شناخت صنعت گردشگری و ..... . اما احساس کردم که مباحث بازاریابی و فروش که یک مبحث مهم و گسترده و به عبارتی الفبای توسعه همه کسب و کار ها می باشد در این مجموعه نیاز به توجه بیشتری دارد.

مطالعه بیشتر...

شناخت مشتری

 یکی از ابعاد مهم بازاریابی شناخت مشتری می باشد که دارای ابعاد گوناگون می باشد.

 شناسایی نیاز مشتری: منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی نیازها و خواسته­ های انسانی است. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. خواسته در بازاریابی شکل براورده ساختن نیازهاست.

 برند معتبر: فروشگاه دارای چه برندهایی است. آیا عمدتا دارای برندهای قوی بوده یا بالعکس. هنگامی که وارد یک فروشگاه می شویم تا کالای خود را بفروشیم توجه به این فاکتور بسیار مهم بوده و اینکه برند ما در کجای این فروشگاه جا دارد یا داشته. قفسه اصلی یا فرعی یا حتی زیر ویترین که پیدا نباشد. کجا؟{jcomments on}

مطالعه بیشتر...

سفارش گیری

فروش به گونه های مختلف انجام می شود و هر کدام از این روش ها دارای تعاریف و محدوده ای می باشند که در هر بخش به گونه ای از آن می پردازیم. یکی از قسمت های آن سفارش گیری می باشد که درزیر به تعریف و تشریح آن می پردازیم:

• سفارش گیری داخلی

در این نوع فروش، مشتری به صورت آزادانه و دلخواه، محصول مورد نظر را بدون حضور و ویزیت فروشنده انتخاب می کند. نقش فروشنده تنها مبادله می باشد- دریافت پول و تحویل کالا به مشتری. برای مثال می توان به فروش تلفنی اشاره کرد که فروشنه از طریق تلفن سفارش می گیرد.

مطالعه بیشتر...

کانالهای توزیع

یکی از مباحثی که در بازار رقابتی امروز پر رنگ تر شده و یک مزیت رقابتی محسوب می شود، کانال های توزیع می باشد. توزیع در بازارهای B2C، فرایندی پیچیده و سیستماتیک بوده و عموما از طریق واسطه ها و همچنین خرده فروشان انجام می شود.

 

مطالعه بیشتر...

هند - هند باورنکردنی

جلایر خلیل زاده، دانشجوی دکتری میهمان نوازی دانشگاه فلوریدای مرکزی

در مطالعه پيش رو تلاش شده است كه فيلم هاي تبليغاتي 9 كشور با فيلم هاي تبليغاتي ايراني مقايسه شوند تا كاستي ها مشخص گردد، بديهي است كه نظرات ابراز شده نظر شخصي نويسنده با توجه به حيطه تخصصي تحصيلي وي مي باشد و لزوما دال بر صحت يا نقصان نيست و برداشت هاي ديگر نيز همه مورد احترام بوده و شايسته تامل و مباحثه مي باشند، از اين رو از پيشنهادات شما از طریق فرمهای ذیل، نهايت استقبال را بعمل می آوریم.{jcomments on}

مطالعه بیشتر...

ads ads
mahak kahrizak

mailپست الکترونیک: info@ tourismscience .ir

SMSسامانه پیام کوتاه: 3000705030 (جهت دریافت پاسخ: ممکن است پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید)

contactفرم تماس با ما: کلیلک نمایید
account شماره حسابهای ما: کلیلک نمایید
privacyحریم شخصی کاربران و رفع مسئولیت: کلیک نمایید
 

rss

gpls

face

fina1l

 

 علم گردشگری با آغاز نوروز 1388 و با هدف گسترش دانش محور و اصولی گردشگری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه همواره سعی نموده است تا با استفاده از استعداد فعالان این صنعت نسبت به نشر هدفمند قواعد گردشگری در سطح کشور بپردازد. آنچه در علم گردشگری منتشر می شد حاصل تلاش دانشجویان، فارق التحصیلان، اساتید، شاغلین و تمامی علاقمندان دلسوز ....

 

ادامه مطلب